۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۶۲۴۰۰۲

 ماهنامه فکه به شماره صد و نود و هفتم رسید

 ماهنامه فکه به شماره صد و نود و هفتم رسید
صد و نود و هفتمین شماره ماهنامه فکه با پرونده ویژه نخستین شهید مدافع حرم جاوید الاثر اسدالله ابراهیمی با عنوان «جامانده» منتشر شد.
به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و نود و هفتمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه ویژه مهر ۹۸ را به سردبیری علی حسین‌پور منتشر کرد.

این ماهنامه در هفت بخش یادداشت‌ها، چشم‌انداز، گذر از تاریخ، روایت راوی، مدافعان حریم، فکه+ و روی خط خبر سامان یافته است.

در بخش یادداشت‌ها عنوان‌های: جنگ، جنگ تا پیروزی، ایران کوچک، چشم باز مدیران؛ نیاز امروز، را مطالعه می‌کنیم.

مطالب پدافند غیرعامل؛ مقابله غیر نظامی هوشمند و شوخی تلخ؛ همه چیز درباره اینستکس نیز مطالب بخش چشم انداز است؛ ضمناً در بخش گذر از تاریخ این ماهنامه عنوان‌های از حماسه ذوالفقاری تا رهایی یک شهر، جنگ ما و دیگران؛ بررسی اجمالی علل شرایط وقع هشت سال جنگ تحمیلی و بحران کردستان؛ اتمام حجت بررسی و موضوع‌هایی همچون دو بال و یک پرواز؛ روایت از زندگی شهید محمد قاضی زاده، هرگز غمگین مشو؛ با شهید عبدالله شهروی، همه در برابر همه؛ گفتگو با سردار محمد کرمی راد، صیاد؛ گرم ابزار، لبخند بزن بردار! خاک و خنده نیز در بخش روایت روای واکاوی شده است.

همچنین در بخش پرونده ویژه شهید مدافع حرم؛ جاوید الاثر اسدالله ابراهیمی با عنوان جامانده، موضوعاتی همچون: از معصومه به اسد؛ گفتگو با معصومه قنبری همسر شهید مدافع حرم، خبری باز نیامد..؛ گفتگو با مهدی ابراهیم بردار شهید مدافع حرم و لبیک به بانوی دمشق؛ گفتگو با مراد علی کی پور هم‌رزم شهید مدافع حرم را مطالعه می‌کنیم.

همچنین در فکه +نیز شعر‌های با نام فرات تشنه و عصار خون و چند خط خبر نیز مروری برای اخبار و رویداد‌های فرهنگی حوزه دفاع مقدس بررسی شده است.

بخش‌هایی از ماهنامه فکه:

پدافند غیر عامل؛ مقابله غیر نظامی هوشمند، علمی و مستمر با انواع تهدید‌ها

بر اساس گزارش خبرگزاری رسا، تهدید‌های سایبری از اولویت‌های استکبار در تقابل با نظام جمهوری اسلامی و ملت فهیم و ارزشی ایران است و تأثیر این حربه آن قدر گسترده و عمیق است و می‌تواند هر نظامی را به زانو درآورد.

به همین دلیل، سازمان‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی از جمله مجاهدین خلق (منافقین) تمام قوای خویش را در این حوزه سازماندهی کرده و با ایجاد یگان سایبری، به صورت مستمر و شبانه روزی در راستای طراحی و انجام عملیات‌های سایبری باهدف نفوذ و تأثیرگذاری در جامعه ایران متمرکز شده است.

یگان سایبری با همان اتاق کامپیوتر در آلبانی، به یک باره با به کارگیری بیش از ۱۲۰۰ کاربر به عنوان اصلی‌ترین مأموریت سازمان در دستور کار قرار گرفت. افراد مستقر در اتاق کامپیوتر برای ورود به عملیات در شبکه‌های اجتماعی، ساعت‌ها توسط بخش تخلیه تلفنی آموزش می‌بینند تا چگونگی و میزان تأثیر بر مخاطبان و فریب و تحریک آنان را فراگیرند. منافقین برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در مرحله اول، هرکدام بر اساس سرعت عمل و مهارت‌شان، چندین اکانت ساختگی را در شبکه‌های اجتماعی مختلف هدایت می‌کنند. این صفحه‌ها معمولاً با نام دختران و پسران جوان با علائم مربوط به جریان‌های سلطنت طلبی یا حقوق بشری از قبیل حقوق زنان و کودان راه اندازی می‌شوند.

در واقع سازمان مذکور نام آرم خود را افشا نمی‌کند و اعضا با استفاده از این علائم و هشتگ­هایی نظیر «نه به حجاب اجباری، باستان گرایی، نژاد آریایی و...» در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کنند.

حضور سازمان مذکور در شبکه‌های اجتماعی در راستای حضور کلی فعالیت‌های رسانه‌ای ضد انقلاب بوده و به دنبال سیاه نمایی و القای حس ناامیدی و از بین بردن آرامش روانی جامعه است.

استراتژی نظام پدافند سایبری کشور

تقابل با جنگ سایبری جهان استکبار و دولت‌ها و سازمان‌های معاند و همچنین حضور فعال در عرصه رقابت با قدرت‌های سایبری جهان و ضرورت و اهمیت صیانت از فضای سایبری کشور باعث ایجاد مراکزی با هدف مقابله با انواع تهدید‌ها و تهاجم‌های سایبری در کشور شد و در این بخش با توجه به اهمیت فضا سایبری در مدیرت کشور و تهدید‌های نوین، متنوع و مستمر دشمنان و لزوم توجه ویژه به تهدید‌های این حوزه در راستای حفظ و تقویت امنیت ملی، سعی بر این است که حدود وظایف برخی از این مراکز را مورد بررسی قرار داده و حقیقت به بخش از ظرفیت کشور در مقابله با هرگونه تهدید سایبری بپردازیم.

در ابتدا لازم است استراتژی نظام پدافند سایبری کشور مورد توجه قرار گیرد و راهبرد‌های همچون:

۱ مصون سازی زیست بوم سایبری و الزام و همراه سازی سازمان‌های متولی زیر ساخت‌های حیات و حساس کشور در ایجاد و استفاده از محصولات امن داخلی.

تولید و مدیریت دانش و فناوری پدافند سایبری، متناسب با تهدید‌ها نوین.

تقویت صنعت پدافند سابیری بومی و حمایت از سازمان‌ها و شرکت‌های تولید کننده سامانه‌های پایه و اساس سابیر کشور، فرهنگ‌سازی و امور مسؤولان و نخبگان و آحاد جامعه در حوزه پدافند سایبری.

نهادینه‌سازی مفاهیم پدافند سابیری در نظام آموزشی و نظام آموزش دفاعی.

کاهش آسیب‌پذیری، پایدارسازی، مصون سازی، ارتقای توان بازدارندگی زیر ساخت‌های حیات و حساس کشور در برابر تهدید‌ها و حمله‌های سایبری.

راهبری، هدایت ایجاد هماهنگی و هم افزایی راهبرد محور پدافند سایبری در دستگاه‌های اجرایی.
گفتنی است، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و نود و هفتمین شماره ماهنامه فکه را باقیمت ۱۲۰۰۰ تومان در ۶۸ صفحه منتشر کرده است. /۹۹۸/ن ۶۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات